fredag 25. januar 2013

Brann! Brann!

"Tenk om man tok brannfarger og lagde sikksakk da mamma. Blir det brannteppe da?"

Aron lar fantasien gå løpsk noen ganger og denne gangen endte jeg opp med en ganske så stor arbeidsoppgave.

5 nøster med bomullssport x 3. Mørk rød, lys rød, gul, lys gul og oransje. Er ikke det brannfarger da?
Det betyr jo at teppet til slutt veier omtrent 750 gram.


Snille mamma´n som jeg er så har jeg sitti med heklenåla med enkel tråd og halvstaver. Da blir det passe tynt og passe tett. Nål nr 3 og det det gikk ikke akkurat fremover i rasende fart, men ferdig ble det.

Aron er knallfornøyd!


Teppet måler vel 100 cm x 160 cm. Passe stort for et koseteppe til en 11åring det.
Kan nok hende jeg må nyte noen timer under dette evighetsprosjektet også.
:)


Mønsteret har jeg funnet hos Garnstudio, men jeg la på slik at jeg fikk to ekstra spisser på teppet. Da ble det bredt nok til en litt større gutt også.

En enkel og grei oppskrift som går unna når man først har kommet inn i den.


Noen sirkelskjerf står på planen nå. Akrylgarn fra Stoff og Stil som skal testes ut og bli myke og bløte. Det trengs nå som vinteren biter fra seg.
:)

Her skal helgen nytes med tantebarn, Sverigetur og kanskje en tur til Drammensbadet.
Ha en deilig fredag og jeg håper at helgen blir snill.


3 kommentarer:

Nennes sa...

Så flott, flink og snill du :)
Kos for ham da.

Nyt helgen og livet.
Klem

Gro sa...

Morsomt å se på at du har heklet, en fantastisk stor produksjon. Du må være tålmodig! (jeg er ikke det....)

God helg!

Annes Muscari sa...

Teppet ble utrolig flott! Du kan virkelig være fornøyd med resultatet :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...