mandag 18. februar 2013

Løvebrøl!

Det har blitt litt tid foran symaskinen i det siste og det er jammen kos. Ble nok litt opphengt i heklingen en stund, men nå er symaskinen brukt litt på dagen og så får hekletøyet bli mer til tvkvelden.

Stoff og Stil har jo så masse morsomme nyheter og jeg falt jo helt pladask for løvestoffet. Stilige retrofarger og tøffe figurer.

Når jeg så det første gang visste jeg at en meter måtte bli med hjem så Sindre kunne få en løvegenser. Så slik ble det.


Jeg kantet med brun ribb. Litt mørkere enn fargen på løvehodene, men det ble jo en flott kontrast.

Genseren er sydd i størrelse 4 år. Også denne med mønsteret fra ridderpysjen som var i en av fjorårets Symagasin.


En lue som matcher må man jo ha. Enkel modell som er fort gjort å sy. To ovaler blir kjapt en lue og det er slike småprosjekter som er nyttig når man skal bruke restestoff.


Et iPhonebilde fra storesøster fikk jeg også. En ganske så kry tantegutt med stilige løveklær.


Det var en bitteliten rest igjen og et sikleskjerf til Sondre var det akkurat nok til. Kjekke slike smekker. Både som pynt og til fornuft.


I dag går turen nok en gang til Stoff og Stil. Noen fler prosjekter er planlagt og bestilt.

Jeg koser meg!

6 kommentarer:

Gro sa...

Løvestoffet er kjempefint, jeg har også planer om en genser. Fint å kunne se hos deg hvor fint det blir. Ser jo at han er stolt og fornøyd med den nye genseren sin.

Har også en liten bit av det grønne soppstoffet, men syntes det var litt voldsomt. Men, den genseren du sydde var jo bare såååå fin! :-)

Annes Muscari sa...

Utrolig stilig! Tror jeg må ta meg en tur til Stoff og Stil snart :)

Klestrollet sa...

Løvestoffet havnet i min vogn sist jeg var der også...!!! Ligger foreløpig og venter i kø! Skal bli noe til en bitte-liten baby! Så flott genseren ble! Og luen!! Smekke av restene var en lur ting å lage!!

Kirsti sa...

Kjempefine plagg! Herlig løvestoff! Jeg har ikke kommet meg på stoff og stil etter de fikk de siste stoffene, men dette står definitivt på handleslisten når jeg tar turen:)

knuffel sa...

Så herlige plagg :)

Fargebarn sa...

Så søtt sett og gutt! Kjempetøft stoff også :)
Tusen takk for kommentarer inne hos meg.

Ha en fortsatt fin uke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...